Müzik

Gönül coğrafyamızın sesi, kanatlarımızda süzülen rüzgârımız: Türküler
Gönül coğrafyamızın sesi, kanatlarımızda süzülen rüzgârımız: Türküler

Türkülerimiz bir yandan geçmiş zamanların sadece geçip gitmekle kalmayıp, iz bırakarak yaşanmış bir canlı belge olmasını sağlamış; bir yandan da bütün canlılığıyla o belge üzerindeki en küçük kayıt noktasına kadar benimsenen bir zaman, mekan ve insan birlikteliğinin aritmetiğini de koymuştur ortaya. Şahin Torun yazdı.

“Ümmet ümmet” diye haykıran ezgilerimiz-marşlarımız var bizim
“Ümmet ümmet” diye haykıran ezgilerimiz-marşlarımız var bizim

"Müslümanların, ezgi ve marşları vardır. Sevinçlerinde, hüzünlerinde, iyi günlere ve kötü günlere, geçmişe, şimdiye ve geleceğe dair dile getirdikleri, terennüm ettikleri yürek sesleri vardır." Fatih Pala yazdı.

Bir Osmanlı mirası: Mehter
Bir Osmanlı mirası: Mehter
Sofistike sertliğin müziği: Hasan Sağındık
Sofistike sertliğin müziği: Hasan Sağındık
Türk mûsıkîsinin tek sesli olması, mistik bir mûsıkî olmasındandır
Türk mûsıkîsinin tek sesli olması, mistik bir mûsıkî olmasındandır
Abdülkâdir Meragî’nin en önemli eseri Kenz’ül-Elhân hala kayıp
Abdülkâdir Meragî’nin en önemli eseri Kenz’ül-Elhân hala kayıp

Meragî’nin ilk eseri Kenz’ül-Elhân, mûsiki tarihini değiştirecek derecede önemli bir kaynak özelliğini taşımaktadır. Abdullah Çevik yazdı.

Çevre’nin merkez’e meydan okuyan melankolik sesi: Müslüm Gürses
Çevre’nin merkez’e meydan okuyan melankolik sesi: Müslüm Gürses

Merkezle çevrenin en gösterişli buluşması Müslüm Gürses’in Türk popu içerisinde ayrışık duran ve yaptığı müzikal form ile başından itibaren merkez dediğimiz kentsoylu katmanın bütün ruh hallerini eserlerinde anlatan Bülent Ortaçgil’in bir şarkısını okumasıdır. Selçuk Küpçük yazdı.

“Sensiz Olmaz” Bülent Ortaçgil ve Müslüm Gürses’i buluşturan tarihsel öykü
“Sensiz Olmaz” Bülent Ortaçgil ve Müslüm Gürses’i buluşturan tarihsel öykü

banner26