Tercih ve çaba aynı zamanda bir bilinç durumudur

Karanlıkla ışığın, her karşılaşma durumunda çatışması mukadder. İmtihan da böyle sarsıcı bir süreç. Ahmet Mercan yazdı.

Tercih ve çaba aynı zamanda bir bilinç durumudur

ASRI AŞAN AN'LAR: “ŞÜKÜR Kİ İNSANDAN İNSANA FARK VAR’’

Belgesel izliyordum. Yassıada Cezaevi Müdürü anlatıyor. Menderes’in idamı tamamlanmış, tutanaklar hazırlanıp ilgililere imza için dağıtılmış.

Celladın biri, “Ben bunu imzalamam” deyip müdürün odasına dalmış. Nedeni sorulunca izah etmiş: “Burada ismimin yanında 'cellat' yazıyor.” “Ne yazacaktı” diye sormuş müdür; “Baş cellat” diye yazılması gerektiğini belirtmiş cellat.

Olayı dinlerken, anında üstad Sezai Karakoç’un şiiri belirdi aklımda: “Şükür ki insandan insana fark var  / İyi ki, bilmiyor kalabalıklar

Kuyu ile minare arasındaki fark gibi, iki önemli çabadan bahsetmek mümkün.

Hz. Adem’in iki oğlu arasında ilk defa başlayan bu çatışma, günümüz dünyasında her alana, üstü örtülü olarak yayılmış durumda.

Karanlıkla ışığın, her karşılaşma durumunda çatışması mukadder.

İmtihan da böyle sarsıcı bir süreç.

Biri doğru bildiği yolda can verecek, diğeri dünyalık teferruatı, pireyken deve yaparak çatışma çıkaracak.

İnsan doğuştan kötü değil.

İyi ve kötü eğilime yatkın olarak yaratılmış. Ne iyilik, ne de kötülük kendiliğinden oluyor. İkisi de insanın gayreti neticesinde ortaya çıkıyor.

Tercih ve çaba, aynı zamanda, bir bilinç durumudur.

Şüphesiz bu tercihle kazanılan, iyilik ve kötülüğün karşılıksız kalması, adalet açısından, noksan olurdu. İşte ahiret gününün / hesap gününün varlığı, bu açıdan da tam yerindelik ifade ediyor.

 

Ahmet Mercan yazdı

Güncelleme Tarihi: 06 Ocak 2016, 12:39
banner12
YORUM EKLE

banner19