banner17

Cihan Aktaş konuk idi!

İstanbul hikâyecilerinin toplantısında neler konuşuldu, neler oldu?

Cihan Aktaş konuk idi!

24 Eylül Cuma günü Türkiye Yazarlar Birliği’nin İstanbul şubesinin bulunduğu Sultanahmet’teki Kızlarağası Medresesi’nde artık iyice oturan İstanbul Hikâye Platformu toplantılarının dördüncüsü gerçekleştirildi. İstanbul’da öykücüleri bir araya getirmeyi amaçlayan platformun toplantısına sadece öykücüler katılabiliyor. Kimi zaman izin alınarak da misafir olunabiliyor. Bu sefer aralarında 20 kadar öykücünün bulunduğu platform üyeleri ve misafirler katıldı. Sağanak yağmurlu bir akşamda geçen toplantı 18.00’de başlayıp 21.00’e kadar devam etti.Cihan Aktaş

Cihan Aktaş konuk idi

Öykücü, romancı ve gazeteci-yazar kimlikleriyle tanıdığımız Cihan Aktaş, toplantının hem konusu hem de konuğuydu. Aktaş, yazarlık serüvenine ilişkin birçok anekdot aktardı, tecrübelerini paylaştı. Katılımcıların da Cihan Aktaş öykücülüğüne ve yazarın düşünce kitaplarına ilişkin birçok değiniyi dile getirdiği toplantı, kimi zaman hararetin yükseldiği tartışma boyutuna yükselirken, kimi zamansa esprilerin de yapıldığı samimi bir havada sürdü.

Cihan Aktaş bazı hikâyecilerle ilk defa bu toplantı vesilesi ile görüşme imkânı bulabildiği için memnun idi.

Kimler katıldı?

Asım Gültekin’in koordinatörlüğünü yaptığı toplantıya Yıldız Ramazanoğlu, Zeki Bulduk, Aykut Ertuğrul, Ferdi Amca, Mehmet Sait Çakar, Mehmet Sait Fidan, Çağlayan Ömerustaoğlu, Nuhan Nebi Çam, Nermin Tenekeci, Nevin Meriç, Esra Özdemir Demirci, Cemal Şakar, Mihriban İnan Karatepe, Selvigül Kandoğmuş Şahin, Banu Kaba, Ali Ural, Suavi Kemal Yazgıç, Nurcan Toprak, Suat Köçer gibi yazarlar katıldı.

Cihan Aktaş hikâyelerinin kodları

Cihan Aktaş, yazarlık serüvenini “yolda olmak” kavramıyla açıkladı. Ona göre yolda olmak, iktidar olmamak anlamına geliyordu. “Alışmak kötüdür” diyen Aktaş, her zaman kendini yenileme ihtiyacı duyan yazarların uzun vadede başarıyı yakalayacaklarını öne sürdü. Yazar olmasının gerekçesini “toplumla uzlaşamama ve yabancılık hissinin getirdiği muhayyel genişlik” olarak konumlandıran Aktaş, hikâyelerinde bilhassa çağrışımların önemli bir yer tuttuğunu söyledi. Yazarken bir hikâyeyi en azından 10-15 kez baştan sona yenilediğini aktardı. Romanın, öyküye bakılarak içerisinde birçok öykü barındıran büyük bir kurgu olduğunu sözlerine ekledi.

Cihan Aktaş, Üç İhtilal ÇocuğuToplantıda söz alan Yıldız Ramazanoğlu, Cihan Aktaş hikâyeleriyle ilk tanışmasının Ankara’da bir grup arkadaşıyla kendi aralarında düzenledikleri okuma toplantılarında okudukları Aktaş’ın Üç İhtilâl Çocuğu adını taşıyan ilk hikâye kitabıyla başladığını, ondan sonra Cihan Aktaş’ın tüm eserlerini düzenli olarak takip ettiğini söyledi. Cihan Aktaş’ın sürekli kendisini geliştiren bir yazar olarak, konu ve üslup bakımından okurlarına oldukça zengin bir yelpaze sunduğunu dile getirdi.

Üç vazgeçilmez yazarı kimler?

Cihan Aktaş, 80’li yıllardan itibaren kendisini etkileyen üç yazarın Ali Şeriati, Aliya İzzetbegoviç ve Roger Garaudy olduğunu belirtti. Öyküde Tomris Uyar, Emine Işınsu; romanda ise Halide Edip’i kendisine yakın bulduğunu söyledi.

Hikâyeciler buluşmasının biteceği yoktu neredeyse. Verimli, bereketli buluşma idi.

 

Haris Yardımcı gözlemlerini zevkle yazdı

harisyardimci[at]gmail.com

Güncelleme Tarihi: 28 Eylül 2010, 16:15
banner12
YORUM EKLE
YORUMLAR
yıldız ramazanoğlu
yıldız ramazanoğlu - 8 yıl Önce

sevgili haris, izninizle zorunlu bir düzeltme yapmak isterim. cihan la akran sayılırız. hiçbinrimiz liseye gitmiyorduk üç ihtilal çocuğu yayınlandığında. sanırım hepimiz üniversiteleri bitirmiştik. bir yanlış anlama oldu sanırım.

haris yardımcı
haris yardımcı - 8 yıl Önce

notlarıma baktım böyle yazıyor. demek ki yanlış not almışım. sözlü kültürün değişkenliği burada da ortaya çıkıyor. ya yüzlerce yıl sonra kaydedilen sözlere inananlara ne demeli?

hürmetler yıldız abla. sağolasınız uyarınız için...

banner8

banner19

banner20