Abdülkadir Es-Sufi'nin Müridi Chiapas Dağlarında

Meksika’da bugün için, resmi rakamlara göre 4000 civarında yerli Müslüman mevcut. Türk ve Arap ülkelerinden bu ülkeye gelenler dâhil değil bu rakama. İslam’ın 1994-95 yıllarında tebliğ edildiği bir grup İslam’ın çağrısına kulak vermiş. M. Murtaza Özeren yazdı.

Abdülkadir Es-Sufi'nin Müridi Chiapas Dağlarında

Meksika bize göre dünyanın öbür ucu. Burası Avrupalıların Yeni Dünya’nın keşfinde ilk olarak ayak bastıkları ve Katolik Hıristiyanlığı yaydıkları (kabul ettirdikleri) bir bölge. Hıristiyanlığın koyu bir şekilde yaşadığı, halkın damarlarına işlenmiş olduğu bir yer burası. Kenyalı siyasetçi Jomo Kenyatta’nın veciz bir sözü vardır: “Avrupalılar geldiklerinde onların elinde İncil, bizim elimizde ise topraklarımız vardı. Bize gözlerimizi kapatıp dua etmeyi öğrettiler. Gözlerimizi açtığımızda baktık ki İncil bizim, topraklarımız ise beyazların elindeydi.” Aynı sahne Maya ve İnkaların topraklarında da yaşanmış ve zenginlikler Avrupalılara, İncil ise halka kalmış. Peki ya 120 milyon Katolik nüfusa sahip bu topraklarda Müslümanlardan bahsetmek ne kadar mümkün? Bu topraklarda Müslümanların varlığını tahayyül edebiliyor muyuz?

Meksika’da bugün için, resmi rakamlara göre 4000 civarında yerli Müslüman mevcut. Türk ve Arap ülkelerinden bu ülkeye gelenler dâhil değil bu rakama. İslam’ın 1994-95 yıllarında tebliğ edildiği bir grup İslam’ın çağrısına kulak vermiş ve Müslüman olmayı seçmiş. Bu grup Meksika’nın güney ucundaki Chiapas eyaletinde meskun. Bu eyaletin özelliği ise Zapatista ayaklanmasının patlak verdiği bölge olması.

Abdülkadir es-Sufi’nin müridi Chiapas dağlarında

Zapatista ayaklanması 1 Ocak 1994’te bahsi geçen eyalette başlar. Bundan hemen sonra ise bölgeye Muhammed Nafia adında bir Müslüman misyoner ayak basar. Bölgede meskun bulunan yerli Maya halklarıyla konuşur ve bunlardan bazıları Müslümanlığı kabul eder. Zapatista ayaklanmasının lideri Subcomandante Marcos bu Müslümanlarla konuşmayı kabul etmez, gönderilen mektuplara karşılık vermez. Kim bilir belki de ikna olmaktan çekinmiştir.

Buradaki halk İslam’ın gereklerini yerine getirmeye başlarlar. Adları Mustafa, İbrahim, Abdullah, Nura, Fatma olur. Art arda her aile kendi çevresinde tanıdıklarına İslamiyet’i sunar. Ekseriyeti de kabul eder. Bugün burada Meksika’nın yerleşik en kalabalık İslam nüfusu yer alıyor.

Kimdi bu Muhammed Nafia? Murabitun derneğinden bir zat, bugün de Meksika İslam Topluluğu’nun başı. Murabitun hareketi Abdülkadir es-Sufi (Ian Dallas) tarafından kurulmuş bir organizasyon. İslam tebliği davası doğrultusunda Muhammed Nafia Chiapas dağlarına gelmiş ve burada tebliğ çalışmalarında bulunmuş.

İslam onlar için bir hayat tarzı

Bugün Meksika’da on iki kadar cami mevcut ve bunların yarısı Chiapas’ta yer alıyor. Bu Maya Müslüman grubunun İslam’ı seçmesinde hayatlarının boş ve anlamsız geçmesi önemli bir etken. Kilise tarafından bazılarının aforoz edilmesi de cabası. Buradaki halk İslam’ı bir dinden ziyade bir yaşam tarzı olarak görüyor. İslam’ı, sadece camide olan bir din değil de hayatın her anında kendileriyle beraber bir yaşam tarzı olarak ele alıyorlar. Yani tam da olması gerektiği gibi.

Buradaki halk fakir, ancak ümitsiz değiller. Çünkü İslam inancı geleceğe dair ümit veriyor. Bölgedeki çatışmalar, ülkenin fena hali, bu Maya Müslümanlarını ümitsizliğe düşürmüyor. Çünkü onlar ahiretlerini tezyin etmekle meşguller.

Meksikalı Müslümanları anlatan belgeseller

Kendileri ile alakalı iki kısa belgesel aktaralım. Belgeseller İngilizce, ancak İngilizce bilmeyen okurlarımızın da bu Maya Müslümanlarının hayatlarına en azından göz atmalarını salık veririz.

İlki Chiapas’taki Kevser Camii’nin yapım sürecinde çekilmiş bir belgesel. Diğeri ise Kurban bayramında çekilmiş; bunda halkın bayramlaşmasını, kılınan namazı, imamın verdiği hutbeyi gösteren görüntüler mevcut.

Belki günün birinde Meksikalı Müslüman kardeşlerimizle aynı safta bir namaz kılarız. Allah yollarını açık, hizmetlerini daim kılsın.

 

M. Murtaza Özeren

 

Güncelleme Tarihi: 21 Mayıs 2016, 11:05
banner12
YORUM EKLE

banner19

banner13