banner17

Taşrada taşrayı aşmak kolay mıdır?

Çorum’da yayın hayatını sürdüren Aşkın e Hali dergisinden Kenan Yaşar’ın ‘Söz Ağrısı’ kitabı için neler söylenebilir..

Taşrada taşrayı aşmak kolay mıdır?

 

Çorum’da Aşkın e-Hali dergisini çıkaran ekipte yer alan Kenan Yaşar, Söz Ağrısı adlı kitabını Eylül 2012’de şiirseverlere ulaştırdı. Söz Ağrısı, Aşkın e-Hali Kitaplığı’nın 4. kitabı. Başarılı bir iç grafiği ve temiz bir baskısı olan Söz Ağrısı kitabında 73 şiir yer alıyor.Kenan Yaşar

1971 doğumlu Kenan Yaşar, 9 Eylül Üniversitesi Buca Meslek Yüksekokulu’nu ve Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirmiş. Çorum’da yayın hayatını sürdüren Aşkın e-Hali dergisinin sahibi. Mor Hırkalı Aşk ve Marasanta adlı şiir kitapları var. Öyküncü Öykü’de öykülerini iki kapak arasına getirdi. Kenan Yaşar halen Çorum’da serbest avukat olarak çalışıyor.

Yayıncılığın merkezinde olup taşralı yayıncılık yapanlar vardır. Bir de taşrada olup da merkezdekilere taş çıkartacak yayınlar çıkaranlar vardır. Kenan Yaşar’ın kitabı yayıncılık anlamında taşranın çok üstünde. Hatta merkezdekilere taş çıkartacak nitelikte… Bu yönüyle de Kenan Yaşar’ı tebrik etmek gerekir. Edebiyat dergiciliğinin yanında kitap yayımlamaları da Aşkın e-Hali dergisini çıkaranların tebrik edilmesi gereken bir başka yönü.

Divan şiiri ve halk şiiri geleneğine yaslanarak yazdığı şiirler de var

Kenan Yaşar, Söz Ağrısı’nda divan şiiri ve halk şiiri geleneğine yaslanarak yazdığı şiirlere yer veriyor. “Sen git”, “Mesela”, “Razı değil”, “Kahraman”, “Yarış” başlıklı şiirleri beyit nazım birimiyle; “Bazen” dörtlük nazım birimiyle yazılmış şiirler. Divan ve halk şiirinin ses gücünü şiirlerine taşımayı bilmiş şair. Ayrıca kitapta tek dörtlükten oluşan şiirler de var. “Boşuna”, “Kimin Sesi”, “Aslanlık Söz”, “Tutulma”, “Söylev”, “Kalibresiz Adamlar”, “Babamın Atları” bu şiirlerden bazıları. Bu şiirlerde de halk şiirinin biçimsel özelliklerinden yararlanıyor Kenan Yaşar. Bunun dışında kalan şiirler ise serbest tarz dediğimiz biçimsel özellikleri taşıyor. Bunlar da Batı medeniyetinde gelişen edebiyat geleneğimize bağlı kalınarak yazılmış şiirler.

Şiirlerini farklı biçimsel özelliklerden yararlanarak yazması, Kenan Yaşar’ın güçlü bir şiir geleneğine yaslandığını, bu şiir geleneklerini yakından tanıdığını gösteriyor. Anadolu’da yaşayıp şiir yazan ve dergi sahibi olan pek çok şair halk şiiri geleneğinden basit bir şekilde yararlanıyor, hece ile yazmanın basit tuzaklarına düşmekten kurtulamıyor. Kenan Yaşar için ise böyle bir durum söz konusu değil.

Kenan YaşarKenan Yaşar, edebiyatı ve şiiri bilen birisi

Acı öyküler iner yüreğimize / Acı türküler söyleriz her zaman” dizeleri şairin şiirinin kısa ve genel bir resmini ortaya koyuyor. İcra ettiği meslek gereği toplumun içinde olan şair “acı türküler” söylüyor. “Acımtrak” başlıklı şiirinde bunu dile getiriyor. “Topunu al” başlıklı şiirindeki “maillerimiz toplu / mesajlarımız toplu / toplu yaşıyoruz ali topunun topunu al” dizelerinde toplumsal eleştiriyi ironiye yaslanarak yapıyor. Bu toplumsal eleştiri sadece bu şiirde değil kuşkusuz. Birçok şiirde söylediği “acı türkü”nün izleri var. “Sabır” başlıklı şiirindeki “Ben el uzattım çaresizlere” dizesi de şairin toplumla içli dışlı olduğunu gösteriyor.

Kenan Yaşar, “Kar Düşü”, “Pervin”, “Ahlat Ağacı”, “Aşkın Kenar Uzunluğu” gibi şiirlerinde hayatın içindeki küçük güzelliklerin şiirini yazıyor. Yani şair sadece toplumsal olana değil, insanî olana da tutuyor aynasını ve buradan yansıtmalar yapıyor okurlarına.

Kenan Yaşar, edebiyatı ve şiiri bilen birisi. Buna yayıncılık bilgisini de eklemiş durumda. Şiirlerinden atılacak fazlalıkları atma noktasında bir eksikliği var şairin. Bunu yapmayı başarırsa şiir deryasına daha nitelikli şiirler armağan edebilir. Kenan Yaşar, bunu yapabilecek bir isim. Ortaya koyduğu şiir kitabı bunun kanıtı. Söz Ağrısı’nda bunu yapabilseydi şiir sayısı 73’ten daha az olurdu. Şairin bunu sonraki eserlerinde gerçekleştirmesini ümit ediyoruz.

 

Mustafa Oğuz, okudu ve izlenimlerini paylaştı

Güncelleme Tarihi: 13 Mayıs 2016, 10:20
YORUM EKLE
banner8

banner19

banner20