Sinemarmara'nın, 2. sayısı çıktı

Basılı ve dijital ortamda erişilebilen Sinemarmara, yeni içeriğiyle sinema alanına taze bir soluk getiriyor.

Sinemarmara'nın, 2. sayısı çıktı

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesinin araştırma ve uygulama birimi Marmara Medya Merkezinin (MMM) sinema dergisi Sinemarmara, ikinci sayısıyla okurlarıyla buluştu. Basılı ve dijital ortamda erişilebilen dergi yeni içeriğiyle sinema alanına taze bir soluk getiriyor.

Sinemarmara dergisi ilk kez matbu olarak okurların karşısına çıkıyor

İlk kez matbu olarak okurlarının karşısına çıkan Sinemarmara, “English Section” bölümüyle İngilizce metinlere yer verirken Sine-Arşiv bölümüyle de harf devriminden önceki Osmanlıca birikiminden örnekler sunmayı hedefliyor. Lisansüstü çalışma yürüten genç akademisyen adaylarının yanı sıra, akademi ve sektörden önemli isimlerin de düşüncelerine yer veren dergi, bu alanda var olan önemli bir boşluğu dolduruyor. Yoğun bir çalışmanın ürünü olan Sinemarmara, yer verdiği yeniliklerle akademik çıtasını da yukarılara taşıyor.

İki yeni bölümle daha zengin içerik

Derginin bu sayısında Sine-Arşiv bölümünde “1920’li Yıllar Türkiye’sinden Bir Film Analizi: Bağdat Hırsızı (1924)” adlı çalışmayla Tuğba Aydeniz harf devrimi öncesinde Türkiye’deki sinema algısına dair izleri takip ediyor. English Section bölümünde ise Samiha  Khalifa’nin “The Maghreb Cinema: Between Insomnia and Hibernati: Maghreb Cinema or Sleeping Cinema?” başlıklı dünya sinemasına odaklanan makalesiyle dikkat çekiyor.

Genç akademisyen adaylarının dinamizmi

Lisansüstü çalışma yürüten genç akademisyen adaylarının yanı sıra, akademi ve sektörden önemli isimlerin de düşüncelerine yer veren dergi, bu alanda var olan önemli bir boşluğu dolduruyor. Yoğun bir çalışmanın ürünü olan Sinemarmara, yer verdiği yeniliklerle akademik çıtasını da yukarılara taşıyor.

Ahmet Güven, Gökhan Şener, Elif Demoğlu, Havva Yılmaz, Harun İlhan, Sefer Kalaman, Ömer Faruk Özcan gibi isimlerin sinemanın farklı yönlerine odaklanan yazılarıyla okurları zengin bir içerik bekliyor.

Açıkoturum’da İhsan Kabil ve Mahmut Fazıl Coşkun

Bir klasik olma hedefiyle oluşturulan Açıkoturum bölümünde, Yönetmen Mahmut Fazıl Coşkun ile sinema eleştirmeni-yazarı İhsan Kabil’in, “Soğuk Savaş Sonrası Süreçte Türkiye’de Sinema” çerçevesinde son yirmi yıllık sinema birikimimizi çoklu katılımla tartışıyorlar. İhsan Kabil, Türk Sineması'nda 80’lerde yaşanan Fetret Dönemini anlatırken; Mahmut Fazıl Coşkun, AVM’lerle gelişen kapitalist mekânların sinema algısını nasıl değiştirdiğini ve kontrollü mekânlarda sinemanın sanatsal kalitesini tartışıyor.

“Türk Sineması 80’lerde fetret dönemini yaşıyor”, “Devlet sinema alanında desteği çok sınırlı oldu” ve “Filmi seyrettiğiniz maddi ortam (Avm) sizi belirliyor”, “Nicelik niteliğe yansımıyor” gibi temel konu başlıklarının ön plana çıktığı Açıkoturum, önemli tartışmaları gündeme getiriyor.

Eleştirel bakışı temel almak suretiyle tarihi ve kültürel derinliği düşüncenin önemli bir yapıtaşı gören, akademik niteliğini her geçen gün arttırma hedefinde olan Sinemarmara, yeniliklerine sonraki sayılarda da devam edecek.

Dijital ortamda http://e-yayincilik.marmara.edu.tr  adresinden ulaşılabilen dergiye katkı sunmak ve düşüncelerini ifade etmek isteyenler sinemamarmara@gmail.com adresine görüş ve önerilerinin yanı sıra makalelerini de gönderebilirler.

 

Sinem Uysal haber verdi

Güncelleme Tarihi: 14 Şubat 2014, 09:22
banner25
YORUM EKLE

banner19

banner13