Hat sanatı 4 mevsim yaprak açacak

Albayrak Grubu her yıl hat eserlerinden yola çıkarak hazırladığı “2020 Hat Takvimi”ni “Rabbul’alemin’’ adlı sergiyle sanatseverlerin beğenisine sundu. 12 ünlü hattatın eserinden oluşan takvimin her yaprağında bir ayet yer alıyor.

Hat sanatı 4 mevsim yaprak açacak

Artık bir geleneğe dönüşen Albayrak Hat Takvimi’nde yer alan eserler bu yıl da özel bir sergiyle sanatseverlerle buluştu. 6’ncısı düzenlenen Rabbulalemin temalı sergide, Cenabı Hakk’ın ‘bütün alemlerin Rabbi’ vasfının yer aldığı ayetler, hat eserleri olarak yerini aldı. Daha önceki yıllardan farklı olarak bu yıl serbest veya tarz-ı cedid diye tabir edilen şekil ve anlayıştaki 12 farklı hattatın hazırladığı 12 eser sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Kur’an-ı Kerim ayetlerinin hat sanatıyla bütünleştiği eserler, daha önce de olduğu gibi Albayrak Grubu’nun 2020 takviminin sayfalarını süsledi.

Hat sanatının önemli üstatlarından hattat Mehmed Özçay, Albayrak Grubu’nun altı yıldır güzel bir geleneği devam ettirdiğine dikkat çekti ve projeyle ilgili şu bilgileri verdi: “Albayrak Grubu, her sene bastığı 12 yapraklı takvimlerle güzel bir hizmet ifa ederken aynı zamanda bir misyon üstleniyor. Her yıl belirli bir temayı esas alarak o tema çerçevesinde 12 güzide hattata hat levhaları yazdırılıyor. Bu levhalar Ramazan ayında tamamlanıyor. Daha sonra tezyinatları yapılıyor ve takvimde bir araya getiriliyor. Ardından da sergi düzenleniyor. Klasik kültürümüze ve sanatımıza önemli bir hizmet yapılmış oluyor. Bu şekilde günümüzün kıymetli sanatçı hattatları teşvik edilmiş oluyor ve eserlerinin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlıyorlar. Ayrıca sanatçılar, kendilerini yenileme imkanı buluyor.” Hat sanatının günümüz çağdaş zevkine de hitap edebilme kabiliyetine sahip bir sanat olduğunu belirten Özçay, sözlerine şöyle devam etti: “Tabii yapılacak daha çok şeyler var. Fakat başlangıç olarak başarılı bir sergidir. Çok daha güzelleri zaman içinde olacaktır.”

“Benim ecrimi vermek yalnız alemlerin Rabbine aittir” Şuara Sûresi 109.Ayet-î Kerîme’sini yazdığı eseriyle katkıda bulunan Özçay, bu sene günümüz çağdaş zevkine de hitap eden bir eser serisi yapıldığını söyledi. Türkiye’deki hat sanatçılarının büyük çoğunluğunun klasik geleneğe bağlı hattatlar olduğunu dile getiren Özçay, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Harf inkilabı, hat sanatı altın çağını yaşadığı bir dönemde onu adeta giyotin ile kesti ve hat sanatımız büyük bir yıkım yaşadı. Eğer öyle bir talihsizlik olmasaydı, bugün hat sanatı çok farklı noktalara gelecekti. Belki çağdaş dünya sanatı olacaktı. Böyle bir dönem yaşadığımız için, 20 yılımız hat sanatını tekrar eski seviyesine getirmeye çalışmak ile geçti.” Hat sanatının harf inkılabı öncesindeki seviyesine tam manasıyla getirilemediğini belirten Özçay, bunun sebebini şu sözlerle açıkladı: “O zaman öyle büyük üstadlar ve o kadar çok hattat vardı ki, şimdi mevcut olan sayı ile kıyaslamak mümkün değil.” Günümüzde her şeye rağmen klasik hat sanatının ideal seviyede icra edildiğine vurgu yapan Özçay, sözlerine şöyle devam etti: “Kat etmemiz gereken çok fazla mesafe var. Bu alanda hatırı sayılır sayıda üstün kabiliyet çalışma yapacak ki ortaya eserler çıksın, rekabet oluşsun ve biri diğerinden daha güzelini yapsın.” Usta hattat, İslam dünyasında hat sanatının en büyük ustalarının İstanbul’da yetiştiğine de özellikle vurgu yaptı.

banner25
YORUM EKLE

banner19

banner13

banner26