Şehri büyükler imar eder

Vural Kaya Kayseri Yahyalı'ya bir ziyarette bulunmuş. Anlaşılan Yahyalı'yı kimisi tabii güzellikleri kimisi manevi güzellikleri kimisi her ikisi için ziyaret ediyor.

YAHYA ALİ’DE BİR HACI HASAN EFENDİ HAZRETLERİ
Yeşil mi yeşil bir yurt

Kayseri YahyalıYahya Ali, Yahyalı olmuş. Dönüşmüş, dönüştürülmüş.

Malazgirt Savaşından sonra Anadolu’ya yerleşmeye başlayan Türkler Anadolu’nun çeşitli yerlerini yurt edinmeye başlayınca fetih komutanları belli bölgeleri yurt edinmişler. Fetih nişanesi babında yani. Ya da beyler tarafından belirli topraklarla ödüllendirilmişler. Yahya Ali ya da Yahya Gazi (mekanı cennet olsun) namlarıyla bilinen fetih komutanı da şimdi Kayseri sınırlarında bulunan ve dönüştürülmüş adıyla bilinen Yahyalı bölgesini yurt edilmiş. Ama ne yurt. Yeşili sadra şifa. Bağı bahçesi cennet çağrışımlı. Şehrin ortasından akan küçümen şırıl şırıl bir çay. Çayın kenarında dinlence yerleri. Çay bahçeleri, iyi yemekleriyle uğrak yeri olan lokantaları, çocuk parkları…

Kayseri YahyalıGözbaşı kaynıyor!

Hacı Hasan Efendi'yi ziyaret

Üçüncü gün Hacı Hasan Efendi Hazretlerini ziyaret etmeyi düşünüyorum. Ailecek gidiyoruz. Otomobilimiz dik bir rampaya sarıyor, sadra şifa bahçeler bağlar arasında bir yerde duruyoruz. Yahyalı’yı Yahyalı yapan değerlerin yani dostluk bağının merkezini hayretle temeşaya başlıyoruz. Kalender Camii ve caminin bahçesinde medfun bir zatı ziyaret edip buradaki zatın kim olduğunu öğrenmeye çalışıyoruz. Oralı birkaç kişiyi bulup onlardan caminin bahçesindeki kabrin Hacı Hasan Efendi Hazretlerinin kardeşi Abdullah Efendi olduğunu öğreniyoruz. Öğle namazına az bir zaman var ama etraf pek tenha. Kendi mihmandarlığımızı kendimiz yapacağız anlaşılan. En azından öğle namazı için Kalender Camiine gelecek cemaati beklemek daha akıllıcaydı. Biz de öyle yaptık sonuçta.

Öğle namazını kıldırmak ayrıca bendenize nasip oldu. Hacı Hasan Efendi Hazretleri Kalender Camiinin içinde ayrı bir bölmede medfun. Bir süre kabri başında kalıyoruz.

Kayseri YahyalıAli Ramazan Efendi'yi göremedik

Fatiha gönderiyoruz. Caminin dışındaki kabirde yatan Abdullah Efendiye de Fatiha gönderiyoruz. Cami cemaatinden soruşturuyorum. Ali Ramazan Hoca Efendinin buralarda olup olmadığını nasıl öğrenebiliriz, diye bir amcaya çıtlatıyorum. Cuma gününü beklememiz gerektiği cevabını alıyoruz. Hayrolsun diyorum. Dua ile sohbet ile himmetle buluşmak şimdilik kısmet değilmiş demek ki. Gıyaben selamımızı bıraktık. Ruberu selam ve muhabbet alacaklı kalıyorum hasılı.

Hamiş: Yahya Ali’yi görme sebebim, mihmandarım, kardeşim Yakup’a ithafla…