Atasoy Ağabeyin kült kitabından!

Atasoy Müftüoğlu zaman mefhumu üzerinde çokça duran bir aydınımız. Onun kült kitabına ismini de veren Vakti Kuşanmak denemesini ç-alıntılıyoruz.

Atasoy Ağabeyin kült kitabından!

Atasoy Müftüoğlu zaman mefhumu üzerinde çokça duran bir aydınımız. Onun kült kitabına ismini de veren Vakti Kuşanmak denemesini ç-alıntılıyoruz.

Atasoy Müftüoğlu ve gençler

 


 

Vakti Kuşanmak, Atasoy Müftüoğlu, Akabe YayınlarıBir insan, yerleşik değer yargılarını yitirmişse, bir toplum yerleşik değer yargılarını yitirmişse, bunların yerini alan, genellikle, her duruma göre değişen bozuk davranış biçimleri olmaktadır. Bunlar insanın ve toplumun üzerinde hep iğreti duran şeylerdir. Bir yama gibidirler, bir kir gibidirler. Kendisine bir önem vermeyen insan tabasbusa (yaltaklık, dalkavukluk) önem vermektedir. Tabasbus kişinin kendisini yitirmesidir, kişinin kendisini bir başkasının ayakları altına atmasıdır. Bir tür dilenciliktir, sermayesi yakınma ve yalancılık olan. Tabasbus ve benzeri bozuk davranışlar, toplumun bireyleri arasındaki ilişkilerin doğal akışı dışında, bir başka mecraya zorlanması sonucu ortaya çıkmaktadır.

Bir insan için, bir toplum için her gün yeni bir imkandır. Her vakit bir kevserdir. Bir vakte doğan bir servete doğuyor demektir. Bütün vakitler vakti verenin tasarrufundadır. Vakte girmek, vakte açılmak ve vaktin bilincini taşımak ancak vaktin yegane sahibini tanımakla mümkündür. Vakti ihya eden, vakitleri ihya eden hep bir anmadır. Anmak bir uyanmaktır, bir sarsılmaktır, bir güçlenmektir. Bir yaklaşmadır anma, bir yakınlaşmadır. Bir alışkanlık değil bir aşkınlıktır. Anmak; unutmamaktır, unutulmamaktır. Anmak, Hakk’ın elinde olmaktır; anmak, Hakk’ı elinde bilmektir. Mü’minin yüreğinde ne varsa o dilindedir, dilinde ne varsa o elindedir, fiilindedir özetle. Anmak dilemektir, istemektir, özlemektir. Hakk’ın dilediğini dilemek, Hakk’ın istediğini istemek, Hakk’ın özlediğini özlemektir.

Vakti Kuşanmak, Atasoy Müftüoğlu, İnsan YayınlarıBütün vakitlerde insanın tek ve vazgeçilmez donanımı yalnız ve ancak zikirdir. Zikir vakti bileyen, vakti kurtaran bir sorumluluktur. Bir ifadesidir insanın zikir, bir anlamıdır. Yolu, yordamı ve yöntemidir. Ezilmekten koruyandır, eğilmekten koruyandır, tabasbustan koruyandır. Günümüz insanının neredeyse kişiliğini verecek olan tüm davranış bozukluklarına karşı bir kalkandır. Bu davranış bozuklukları insanın adeta bir yazgısı haline gelmiştir. Vakte hakikatin soluğunu katan zikirdir. İnsanın önce kendi içinde gürleyişi, toplum içinde gürleyişi yalnızca zikirle mümkündür. Zikir hakikatin şanıdır. İnancın tüm değerlerine kan veren zikirdir ancak. Özgürlüğün bir belgesidir.

Bütün bir varlığın nişanı zikirdir. Zikirle vakte katılmak, zikirle hayata katılmak, zikirle insana katılmak gerekmektedir. Zikir, sonu gelmeyen bir başlangıçtır. Her yerde ve her şeyde o olmazsa her yerde ve her şeyde olması gereken olmayacaktır. Zikir her türlü alçalışlardan, her türlü aşağılanmalardan net ve kesin bir soyutlanmadır. Hep zikirle bulunmak demek, hep hakikate yaraşır bir ahval üzre bulunmak demektir.

 

Atasoy Müftüoğlu / Akabe Yayınları / 2. Baskı / Temmuz 1985 / Sy. 27-28


 

 

Besim Bal önemine binaen ç-alıntıladı

Güncelleme Tarihi: 06 Mayıs 2016, 14:32
banner25
YORUM EKLE

banner19

banner13

banner26