, 19 Ekim 2017
Beni tarihe havale etseniz ah ne iyi'

Güven Adıgüzel

4290

'Beni tarihe havale etseniz ah ne iyi'

Güven Adıgüzel’in Kadraj Hataları’nın diğer kitaplarından farklı yönü ve hatta piyasadaki tüm kitaplardan farklı bir yönü var. Salih Ağbalık yazdı..

İlgili Yazılar
Yalan Dünyanın Ziynetine Aldanan İnsana Şiirler
Yalan Dünyanın Ziynetine Aldanan İnsana Şiirler

‘Minnet Eylemem’ adlı şiir kitabıyla Kul Nesimi’nin 17. yüzyıldaki avazına Yağız Gönüler 21. yüzyılda karşılık veriyor. Muaz Ergü yazdı.
29/04/2017 08:08
Hayatın diğer yakasına götürüyor okuru
Hayatın diğer yakasına götürüyor okuru

Hep Haksız Hep Hiç kitabında Yasin Kara, hayata dair naif dokunuşlar yapıyor..
14/01/2013 08:08
Sen şarkılar söyle yoksulluğa dair şair
Sen şarkılar söyle yoksulluğa dair şair

Sıradışı bir eser olarak tanımlayacağım Yoksulluk Şarkıları’nın deneme ile hikaye arasında bir niteliği var..
14/11/2012 08:08
Bülent Parlak için 1984 nedir
Bülent Parlak için 1984 nedir?

Bülent Parlak’ın ‘Yalnızlığın İcadı-1984’ kitabı İzdiham Yayınları’ndan çıktı..
19/10/2012 11:11
Kanserden ölen annelerin şairi o
Kanserden ölen annelerin şairi o!

İzdiham şairi Bülent Parlak'ın şiir kitabı Selis'ten çıktı. Bülent Parlak bize neler anlatıyor, hangi acıları..?
10/06/2010 10:10
Şair biraz da konuyu değiştirmiş Ricakeş'le
Şair biraz da konuyu değiştirmiş Ricakeş'le

Bülent Parlak, yeni şiir kitabı 'Ricakeş' ile dünyaya şairane bir kafa tutuşun duruşunu sergiliyor. Emine Şimşek yazdı..
17/01/2015 11:11

Güven Adıgüzel’in İzdiham Yayınları’ndan çıkan Kadraj Hataları’nın diğer kitaplarından farklı yönü ve hatta piyasadaki tüm kitaplardan farklı bir yönü var. Bu farklı yönü ise şiirlerin dikey değil de yatay dizilişli olması. Yani bir sayfadan diğer sayfaya geçtiğinizde kitabı ters çevirmeniz gerekiyor. Kitap üç bölümden müteşekkil: “Fragmanlar”, “Tab Edilmemiş Yaslar” ve “Bir Şemsiyenin Yolunu Kaybetmesi’’. Kitapta 69 şiir yer alıyor.

Şiir yerin derinliklerindeki madencinin alnında birikip de kömürün siyahına damlayan terdir, şiir kuyudaki Yusuf’un çığlıklarıdır ve şiir başkaldırıdır çoğu zaman. “Kadraja giremeyenler”’ diyor Güven Adıgüzel. Peki kim bu kadraja giremeyenler? Belki de en arka sıralarda oturup kendini ifade edemeyen, fakat dünyaya karşı söyleyecek anlamlı sözleri olmasına rağmen çaresizliğinden gerilerde kalan ketum bir öğrenci ve türlü sebeple 'öteki’ler safında duran mazlumlar…

Deniz görmeyecek hiçbir mezarlık”

Sen bana bakma ben heykeller seviyorum/ İşçi sınıfı diye bağırıyorum elimde rasyonel çekiçler/ Beni tarihe havale etseniz ah ne iyi.” Şair, burada ötekilere dikkat çekmeye çalışırken, adeta makine kırıcılarının mücadelesini anımsatıyor okuyucuya ve kendinizi 1800’lerde, tarihsel bir mücadelenin sahnelendiği bir ortamda buluyorsunuz her cümlesinde. Aslında Kadraj Hataları’nın başından sonuna kadar şairin başkaldırışına şahit oluyorsunuz.

Deniz görmeyecek hiçbir mezarlık” diyor Güven Adıgüzel. Yoksulluğun ve varsıllığın ölüm anında eşit hale gelmesinin ifadesidir tam da bu dize ve burada şiirin kendi amacına hizmet ettiğini görüyoruz. Çünkü şiir en aristokrat mücadele biçimidir, şiir en insani mücadele biçimidir ve şiirle başlarsınız meramınızı anlatmaya. Büyük davaların, büyük aşkların sloganik ifade şeklidir şiir. Çünkü şiir, “Tütün ve şiirle kafa tutulan bir dünyayı anlamanın eşiğidir; sevmek!’’ demektir şairin ifade ettiği gibi ve bu cümle sevmenin kutsal bilincine ulaştırır sizleri.

Güven Adıgüzel’in Kadraj Hataları’ndaki şiirleri, diğer şiirlerinin devamı niteliğinde çünkü kendisine has çizgisiyle onun bütün şiirlerinde yoksullardan ve toplumun gölgesinde kalmış ötekilerden beslendiğini fark ediyorsunuz.

 

Salih Ağbalık yazdı