, 25 Mart 2017
Türk Edebiyatı dergisinin 519 sayısı çıktı

2256

Türk Edebiyatı dergisinin 519. sayısı çıktı

Türk Edebiyatı dergisinin Ocak 2017 tarihli 519. sayısı çıktı.

İlgili Yazılar
Ayasofya çocuk dergisinin ilk sayısı çıktı
Ayasofya çocuk dergisinin ilk sayısı çıktı

Ayasofya çocuk dergisi, Şubat 2017 tarihli ilk sayısı ile okuyucularına merhaba dedi.
25/03/2017 11:11
Yolcu dergisinin 82 sayısı çıktı
Yolcu dergisinin 82. sayısı çıktı

Yolcu dergisinin 82. sayısı çıktı.
21/03/2017 15:03
Okur kitap dergisinin ilk sayısı çıktı
Okur kitap dergisinin ilk sayısı çıktı

Okur kitap dergisi, Mart-Nisan-Mayıs 2017 tarihli ilk sayısıyla görücüye çıktı.
21/03/2017 11:11
Genç Birikim dergisinin 213 sayısı çıktı
Genç Birikim dergisinin 213. sayısı çıktı

Genç Birikim dergisinin Mart 2017 tarihli 213. sayısı çıktı.
21/03/2017 11:11
Osmanlı Araştırmaları Dergisi nin 49 sayısı çıktı
Osmanlı Araştırmaları Dergisi’nin 49. sayısı çıktı

Osmanlı Araştırmaları Dergisi’nin 49. sayısı yayımlandı.
20/03/2017 14:02
Reçete Taklit Değil Orijinalliğini Koruyup Kendini Geliştirmek
Reçete Taklit Değil, Orijinalliğini Koruyup Kendini Geliştirmek

Genç dergisinde yer alan kısa Mustafa Yazgan röportajı ve Notlar dergisinde yer alan gayet uzun ve etraflı Süleyman Hayri Bolay röportajları, kendimiz olmamız ve orijinalliğimizi kaybetmememiz gerektiğine dair ilham veriyor. Necdet Ömer Özer yazdı.
20/03/2017 13:01

Türk Edebiyatı dergisinin Ocak 2017 tarihli 519. sayısı çıktı.

2017 yılının ilk sayısı Necati Kanter’in Kopuk adlı hikâyesiyle başlıyor. Anadolu’da bir tuhaf kabadayının hikâyesi. Onu Metin Çalışkan’ın hikâyesi takip ediyor: Anlamını Yitirmiş Kelimeler İstasyonu… Bir kent hikâyesi. Hikâyecinin kentin gürültüsü ve kalabalığı içinde kelimelerle ilişkisini anlatıyor.

İki hikâyeyi iki şiir takip ediyor. Bülend Tokgöz ve Muhammed Hüküm, şiirlerinde Beşiktaş’taki alçak saldırıyı merkeze alıyorlar.

Derginin yazı işleri müdiresi Funda Özsoy Erdoğan, yeni yılın ilk günlerinde yeni romanıyla buluşacağımız İskender Pala ile söyleşiyor. Söyleşi, yeni kitap Karun ve Anarşist özelinde olmakla beraber, Pala’nın yazarlık sürecini de ele alıyor.

Dergi, 519. sayısında, vefatının üzerinden tam doksan sene geçen Türk edebiyatının en cesur kalemlerinden biri olan Süleyman Nazif’e yer veriyor. İlk yazı merhumun İstanbul’un işgali üzerine 9 Şubat 1919’da kaleme aldığı Kara Bir Gün. İbrahim Öztürkçü, merhumun bilinmeyen bir yönüne ışık tutuyor ve Süleyman Nazif’in hangi takımı tuttuğunu açıklıyor. Onu takip eden yazıda Tahsin Yıldırım, Süleyman Nazif’in neden II. Mahmud Türbesi’ne gömülemediğini anlatıyor. Derginin genel yayın yönetmeni Bahtiyar Aslan ise Nazif’in Firak-ı Irak adlı eserini millî romantizm açısından ele alıyor.

İbrahim Şahin, Tanpınar’la ilgili yazılarına devam ediyor: Aynadaki Tanpınar: Kendimle Baş Başa… Bu yazıyı Caner Çaylak’ın Devlet Dairesi isimli hikayesi takip ediyor. Çaylak, hikâyesinde bir Kuzey Irak gazisinin dramını ele alıyor.  Bir diğer hikaye ise Aydın Akdeniz’e ait: Puslu Geceler.

Gülcan Tezcan, kısa zaman önce vizyona girip, olumlu-olumsuz çok sayıda tenkitle karşılaşan Mecid Mecidi’nin Hz. Muhammed: Allah’ın Elçisi filmi hakkında bir soruşturma yapıyor. Tuba Özden Deniz, Murat Pay, Yalçın Lüleci, Abdülhamit Güler, Serdar Arslan ve Yıldız Ramazanoğlu gibi isimlerden alınan görüşlerin yanı sıra iki ayrı yazı da bu filme dair görüş belirtiyor. Sultan Polat, Sinema Hiçbir Zaman Yalnızca Sinema Değildir başlıklı yazısında, sinema ve kutsal ilişkisi, İslam dünyasının sinemaya bakışı, sinemanın etkisi gibi konulara değiniyor. Ahmet Pak ise Tasvir ve Tasavvur başlıklı kısa denemesiyle dolaylı olarak konuya dâhil oluyor.

Bu sayının son yazısı Selahaddin Khalilov’a ait: Tasavvuf ve Postmodernite Arasında: Cavid ve Nietzsche…

Erhan Genç, “Nasıl Yazar Oldular?” bölümünde geçtiğimiz ay Necip Fazıl Hikâye-Roman Ödülü’ne layık görülen Cihan Aktaş’ı konuk ediyor.

Bu sayının diğer şairleri Yasin Mortaş, Mehmet Aycı, Mehmet Yılmaz Mehmet Baş.

Kitaplık bölümünde ise Gülhan Tuba Çelik, Abdullah Harmancı’nın Melek Kayıtları’nı, Recep Seyhan, Emine Batar’ın Islıkla Çağırılan’ını, Elif Kaya, Mühür Kuyusu’nu, Ufuk Aykol, Kırım’daki Kırım Tatar Mimarî Yadigârları’nı, Saim Çağrı Kocakaplan, Osmanlı Mali Tarihi’ni, Enver Uğur A. ise Neden Klasiklerimiz Yok? adlı kitapları tanıtıyor.

Abdullah Cengiz ise 519. sayının sinema yazısında Derviş Zaim’in Rüya’sını kaleme alıyor. 






İlgili Konular