, 06 Mayıs 2016
Mansur Ahengi'ni zaten O yazabilirdi ancak

Mürsel Sönmez

17378

Mansur Ahengi'ni zaten O yazabilirdi ancak!

Mürsel Sönmez şiirinin en büyük kaynağı aşk ve tasavvuftur..

İlgili Yazılar
Mürsel Sönmez'den Külçe Şiir
Mürsel Sönmez'den Külçe Şiir

Hayatları boyunca şiirden kopamayan okurlar vardır. Nereye gitseler, ne yaşasalar, ne düşünseler, ne okusalar değişmez onların şiirle olan birliktelikleri.
11/11/2008 23:11
Kendine dert olan bir serhoşluk Üzüm Meseli
Kendine dert olan bir serhoşluk: Üzüm Meseli

'Üzüm Meseli' kitabını okumaya koyulduğumda, üzümün serhoşluğundan ziyade Mürsel Sönmez’in ayıklığında konakladım. Metin Erol yazdı.
04/03/2016 10:10
Birlikte türkü söyleyerek sürüyor yürüyüşümüz
Birlikte türkü söyleyerek sürüyor yürüyüşümüz

Anadolu Yazarlar Birliği’nin bu ayki konuğu Mürsel Sönmez idi. Devrimci bir yürek taşıyan, muhalif bir yazar Mürsel Sönmez... Şakir Kurtulmuş etkinlikten notlarını aktarıyor.
06/02/2016 12:12
Edebiyat küresel kötülüğe karşı bir tavırdır
Edebiyat küresel kötülüğe karşı bir tavırdır

Dergi fuarında 'Aşk Devrim Edebiyat!' başlıklı bir konuşma yaptı şair Mürsel Sönmez. Muhammed Özbey bu sohbetten notlarını aktarıyor..
15/05/2014 14:02
Mürsel Sönmez'in harika şiiri
Mürsel Sönmez'in harika şiiri

Mürsel Sönmez öyle bir şiir yazmış ki okuyup da etkilenmemek için kalpsiz olmak gerek.
26/03/2011 12:12
Örnek'ten Karaköy'e gizli takip
Örnek'ten Karaköy'e gizli takip

Yazar kasadan, süslenmeyi seven erkeklerden, polisten, zabıtadan hazzetmeyen bir adamdı Atilla Ağabey ama...
17/01/2011 08:08

 

Şuara suresinin son ayetlerinde (224, 225, 226, 227. ayetler)  “ancak iman edip iyi ameller işleyenler” diye belirtilen şairlerin, ancak bu minvalde Allah’ın takdirini kazanabileceğini biliyoruz. “Gerçekte yapmadıkları şeyleri söyleyenlere” de gelince “onlara da sapıklar uyar”.Mürsel Sönmez - Güvercin Ağacı

İslam tefekküründe bu ayet ve elbette tekmil ayetler şair/sanatçı ideal prototipini çizer, bu bir ölçüde üretilen eserin bulunduğu yer ve zamanın üstünde bir üst kimlik kazanmasını sağlar. Ülkemizde, ülkelerden, zamanın yağmalamasından sıyrılıp şiir adına beynelmilel sahaya çıkan isimlerde de hep bu izleri görürüz. Bu topraklarda tüm insanlığa ‘aşk’ı söyleyen, tasavvufun imbiğinden geçmiş şairler arzı endam etmişlerdir. 1923’le mücessemleşen zihniyet Avrupa’dan, son zamanlarda ise Amerika’dan ithal edilen poetikalarla iir gündemi oluşturma çabasındadır.  Ama artık bu toprağın ruhunun emzirdiği şairlerimiz var.

Mürsel Sönmez’e göre şairin hatırlatmaktan başka bir işlevi yoktur

Sözü bu bağlamda Mürsel Sönmez’e getireyim. Şimdiye kadar Mürsel Sönmez’in Cüzler (1989), Göz Aydınlığı (1993), Epitaf (1995), Tütün Küfesi (2001), Güvercin Ağacı (2003) ve son olarak Külçe (2004) ile birlikte altı şiir kitabı yayımlandı. Yedinci kitabı Mansur Ahengi’nin de yolda olduğunu duyduk. Tüm kitapları bir birinden farklı “biçemi” ile dikkat çekmiş, bütünüyle de yazarının çok net portresini çizmiştir.

Mürsel Sönmez, şiirin günümüz dünyasında ne işe yarayacağından hareketle kendi sorumluluğuna ulaşmış cevval bir şairdir. Ona göre bu sorumluluk tamamen insanın kendinde açığa gelmiş bir sorumluluktur. Sönmez’e göre şairin hatırlatmaktan başka bir işlevi yoktur.  Burada Victor Hugo’yu Mürsel Sönmez - Külçeanımsayalım: “Ovaları ve kulübeleri; herkes iyice görsün diye, yukarılardan, gerçeğin üstündeki perdeyi kaldırıyor; çünkü bir yıldızdır şiir krallar ve çobanları Tanrıya götüren”) (Victor Hugo, Şairin Görevi)

Gündeminde hep insan, insan kalabilme halleri var

Mürsel Sönmez şiirinin en büyük kaynağı aşk ve tasavvuftur. Yalnız Sönmez’deki aşk tüm aşk şablonları dışında “hayy” olanın hayatı yaşama neşesidir. Tasavvuf ise, bir sertifika programına dâhil olmaktan öte, hayata hakikati arayan gözlerle bakmaktır. Şiirinde ritüelleşen yada felsefîleşen bir tasavvuf yoktur;  “Muhammedî” olmaklık imbiğinden geçmiş bir coşku vardır.  Özellikle son dönem şiirlerinde (“Çarpılışlar”, “Geldi Gel”, “Firar” vs.) bunun belirginleştiğini söyleyebilirim. “senden sana kaçıyorum Allah’ım” diyen şairin bu dizesi “seyrü sülûk”unun yeni bir evresidir.

Ve gündeminde hep insan, insan kalabilme halleri vardır Mürsel Sönmez’in. İnsan bir yönle acı çekendir: “insan/ acının pıhtılaşmış hali/ artık acı da duymayan” Dante, Petrarca gibi ortaçağ İtalyan şairlerinin soyut olanda gerçeği yakalamaya çalışırken unuttukları şey, Mürsel Sönmez’de yatar. Zira Dante ve Petrarca şairin ne olduğunu “bir söz müzisyeni” olarak açıklarlar. Temel işlevi zevk olan şiir, bu yolla aşkı anlatırken gerçek aşktansa hep uzak kalmıştır. Sönmez’in bu bakımdan soyut olanda gerçeği yakalayabildiği görülebilir: “büyük sevince büyürmüş insan/ seni sevince anladım”.

25 yıldır Türk şiirinin içinde soluk alıp veren Mürsel Sönmez’in yakın zamanda Bir Nokta kitaplığından Mansur Ahengi adlı yeni şiir kitabının çıkacağı haberini de verelim bu arada…

 

Feyzi Erdal şairi kısaca anlatmaya çalıştı





Yorum
mansur ahengi satış
abdülkadir alemdar
http://www.istanbulbirnokta.com/index.php?option=com_rsform&Itemid=174 adresindeki formu doldurduğunuzda birnokta kitaplığı yetkilileri sizinle iletişim kurmaktadır.
18/09/2012, 08:30
..
çınaraltı düşler
Mansur Ahengi\'nin satış noktalarını nasıl öğrenebiliriz??
11/09/2012, 20:18
JAZZ
zebercet
mansur ahengi nasıl bir kitap ismi böyle, ilginç, bu kitabı kaçırırsam beni belki de cinnet basar!
21/05/2012, 16:15
.... '' MANSUR AHENGİ'Nİ BEKLİYORUZ İLGİNÇ OLMALI...
n.halil
..... BEKLEMEYE DURMAK, BEKLEYE DURMAK DÖRT GÖZLE.... ...................... ..........
18/05/2012, 00:34

İlgili Konular